manga-life

Alla inlägg under juni 2012

E.T

Av manga-life - 18 juni 2012 15:46


Häftig video


ET-katy perry. manga=skipbeat

OBs; jag har inte gjort den själv. Enjoy! =)


Av manga-life - 18 juni 2012 09:41

Yotsuba


  Yotsuba är en gullig humorserie. Som handlar om en lite anorlunda, glad, nyfiken flicka som tillsammans med sin pappa flyttar tilll nya kvarter. Där hon hittar nya intresses och vänner. Boken ger ett gott skratt åt denna flickas konstigheter och bus.  


Yotsuba var faktiskt den första mangabok jag någonsin läst. =)


Jag ger yotsuba;  



.

Av manga-life - 17 juni 2012 22:04

Sommar!!



Av manga-life - 12 juni 2012 20:00

Min favorit karaktär


Min favorit karaktär är den fantastiska Kagome får serien inuyasha.

Jag tycker om henne för att hon är snäll, bryr sig om människor och demoner. Hon har stark personlighet och hon älskar inuyahsa. Hon värdesätter sin familj och vänner och gör allt för att rädda de som står henne närmast. Hon är rolig men lättretad.


 Kagome!! ♥



Av manga-life - 12 juni 2012 19:29

Naruto


En av de kändaste mangaböckerna är Naruto. Som varit väldigt populär. En humor, action manga såvitt jag vet. Jag har tyvär än sålänge inte läs några Naruto böcker eller sett serien så jag kan inte göra någon recension. Jag vet att de är många som gillar Naruto och One pice. Som båda är shoujonen.( =på japanska manga för killar) Men många tjejer läser också shoujonen. Jag kan säga att jag läst ett flertal.



 om någon läst Naruto så säg gärna vad ni tyckte...




Av manga-life - 6 juni 2012 14:48

Watashi ni xx shinasai


 Den här serien handlar om den här tjejen yukina. Hon har alltid varit utanför eftersom hon har en blick av is. Men hon skriver en mobil-novell som är populär bland tjejerna i skolan. En dag få hon medelanden att tjejerna vill ha mer kärlek i hennes novell. Yukina som inte vet någon om kärlek skapar små uppdrag för att få uppleva kännslan av kärlek. En populär kille i hennes klass blir tvungen att hjälpa henne, annars ska hon avslöja alla hans små falska kärleks-spel med tjejerna i klassen.


Jag ger Watashi xx shinasai;











Watashi ni xx Shinasai!

Av manga-life - 5 juni 2012 20:29

Sensei


När vi läser manga kan vi ibland dyka på ordet eller titeln sensei, som kan användas till lärare, läkare, vissa politiker eller i ursbrungsfall kampsports "mästare". (kampsport= karate,judo, o.sv)Men de vanligaste som går att stöta på i många shojo manga och shoronen är nog sempi som lärare.

Av manga-life - 3 juni 2012 16:19


De levande slottet


Jag vill tipsa om filmen `De levande slottet´ som är en fantastisk film. En av mina absoluta favoriter. Den här filmen är en av de många filmerna av Hayao miyazaki.


 Filmen får av mig;


Filmen handlar om Sofi som möter den mystiske trollkaren Howl. Hon blir senare förtrollad av ödehäxan som gör henne till en gammal 90åring. Sofi söker hjälp hos howl och bestämmer sig för att bo i Howls slott i hopp om att bryta sin förbannelse och hjälpa eld-demonen.



Presentation

konichiwa~! ^.^

Jag är en mangagalen tjej på 14 år som gillar anime, K-pop och shojo-manga. Jag ritar väldigt mycket också. >-<

                    

 

16 besvarade frågor

Sök i bloggen

                              

 

Kategorier

Vad ska jag rita?

Vill du önska vad jag ska rita?

tryck här och skriv en kommentar

                    

Vad vill du se mer av?

Vad vill du se mer av?
 Vanliga blogginlägg (vardag)
 Manga rekomendationer
 Anime rekomendationer
 film tips (asiatiska filmer)
 Mina teckningar
 Guider
 "Kul att veta"
 Musikvideor
 kpop

Musik: K-pop

favobloggar! ♥

 

Bra ställe att läsa manga:

     
  

 

 

Arkiv

Tidigare år

               

                        

 


Ovido - Quiz & Flashcards