manga-life

Alla inlägg under juni 2013

Av manga-life - 16 juni 2013 16:53

H2O Fotprints in the sand

 

 

 

Kort om handlingen: En blind pojke har flyttat till en liten by, han börjar på en ny skola i börjar verkar allt helt som vanligt men efter ett tag börjar han märka att allt inte alls är som det ska en tjej i hans nya klass är ständigt utfryst och misshanlad av några i klassen. Han beslutar sig för att han vill hjälpa henne, men han upptcäker snart att det är vissa som inte vill att han ska det.

 

Genre: Romantik, vänskap


Bra ålder att se: +10

 

Jag ger H2O fotprints in the sand;    av 5

 

//Asuka  

 

 

 

Av manga-life - 15 juni 2013 16:34

 

Jag älskar Kpop, just nu är mina stora favoriter Bigbang och 2ne1!

 

 

 

//Asuka  

Av manga-life - 15 juni 2013 16:26

Tänkte att jag skulle lägga upp lite mer som jag gjort själv, teckningar och sånt.

Den här ritade jag för inte allt för länge med hjälp av min ritplatta.

 

 

//Asuka  

Av manga-life - 13 juni 2013 18:10


Yokai

 

Yokai är ett japanskt ord som ibland kan förekomma när du läser manga. Yokai kan översättas till sveska som demon eller övernatulig varelse. Yokai har oftast en mäniskolik skepnad och har övernatuliga krafter.

 

Jag läste på lite på wikipedia och där stod det att demonerna ofta har delvis form av djur som t.ex Kappa, som liknar en sköldpadda och Tengu, bevingad som en fågel.

 

             

 

                

     

Av manga-life - 12 juni 2013 17:26


Alla har vi våra pokemon favoriter, jag ska visa er min lilla sötnos:


 


Vilken är din favorit?

Av manga-life - 12 juni 2013 17:00

Hibi chouchou

 

 

 

Hibi chouchou är en jättesöt shojo manga som får hjärtat att slå fortare av glädje, den är väldigt vackert ritad och karaktärerna är underbara.

 

  Kort om handlingen:

Serien handlar om en jättesöt men otroligt blyg tjej alla     kallar henen "Takane no hana" som betyder ungefär "blomman som ingen kan nå". Suiren som hennes riktiga namn är, blir intresserad i en lika blyg pojke, men hon vågar inte prata med honnom.

 

Jag tycker att det är en otroligt gullig och romantisk serie värld att läsa om du gillar shojo manga.

 

Jag ger Hibi choucho;   av 5

 

 


Om du är sugen på att läsa serien direkt tyck på länken här

 


//Asuka   

 

Presentation

konichiwa~! ^.^

Jag är en mangagalen tjej på 14 år som gillar anime, K-pop och shojo-manga. Jag ritar väldigt mycket också. >-<

                    

 

16 besvarade frågor

Sök i bloggen

                              

 

Kategorier

Vad ska jag rita?

Vill du önska vad jag ska rita?

tryck här och skriv en kommentar

                    

Vad vill du se mer av?

Vad vill du se mer av?
 Vanliga blogginlägg (vardag)
 Manga rekomendationer
 Anime rekomendationer
 film tips (asiatiska filmer)
 Mina teckningar
 Guider
 "Kul att veta"
 Musikvideor
 kpop

Musik: K-pop

favobloggar! ♥

 

Bra ställe att läsa manga:

     
  

 

 

Arkiv

               

                        

 


Ovido - Quiz & Flashcards