manga-life

Alla inlägg under juli 2013

Av manga-life - 31 juli 2013 09:32

Love so life

 

    

 

Love so life, är en serie du bara MÅSTE läsa om du gillar söta småbarn, skratt och kärlek. Love so life är en av mina absoluta favorit shojo's. Nivån på hur underbart söt hela serien är går inte att mätas!! >.< 

 

Kort om handlingen: Love so life, handlar om en 16 årig tjej vid namn Sibaru som bor på ett föräldrahem, där hon bott sedan hon var liten. Hon har alltig varit duktig med barn så hon tar hand om det yngre barnen på barnhemmet (som är även ett dagis). En dag kommer en man fram till henne och säger att han vill "Ta med henne hem." Igentligen menar han förståss att ta hem henne som barvakt åt hans brorsons vilda tvillingar.

 

Genre: Humor, romans, (söthet: 10000%!!)

 

Art: nivå 9/10

 

Jag ger Love so life:   av 5

 

//Asuka   

Av manga-life - 28 juli 2013 17:02

 

Lite sent den här gången men nu är det dags för månades utmaning, som den här månaden blir att du ska blindkolla ett anime avsnitt.

 

1. Gå in på en anime sida (cruchyroll, animefreak, youtube o.s.v)

 

2. Välj ett anime avsnitt, spelar ingen roll vilket, hellst ett avsnitt du inte har sett

 

3. Starta animen och blunda hela avsnittet ut, eller sitt med ryggen vänd mot skärmen

 

Tror du att du klarar det?

Eller kommer du dö av längtan att få kolla :P

 

 

Av manga-life - 17 juli 2013 20:43

Jag fick en önskan att jag skulle rita en av mina favorikaraktärer från animen One piece, och det blev såklart Luffy för sin humor, härliga personlighetet, styrka och underbara leende! 

 

Det här förslaget kom från; Mr-unicorn

Tack så mycket.

Mr-unicorn.bloggplatsen.se

 

 

   

 

//Asuka  

 


Av manga-life - 16 juli 2013 19:25

D-lite ska göra en turne i Japanturne och för en vecka släppte han den här låten på youtube, som jag börjat älska! Den heter; I Love you och är en superfin balad som får hjärtat att sjunga. ♥



//Asuka   

Av manga-life - 13 juli 2013 17:01

Konitchiwa!

 

Börjat läsa på en ny serie för några dagar sedan. Som handlar om en pojke vars föreldrar övergett honom och hans lillebror. Därför fick de flyttat in hos en tant som är recktor på en skola, där pojken måste jobba på ett dag-center där han ska ta hand om lärarnas barn medans de jobbar.

 

...och de är supersöta!!

 

 

 

 

 

  

Är de inte urgulliga!?   





Av manga-life - 13 juli 2013 16:49

Flickan som kunde hoppa i tiden

toki o kakeru shojo


En film om en high-school tjej som plötsligt upptäcker att hon kan springa genom tid och rum,

och att hon förmågan att förendra det som varit och det som ska ske.

 

Jag tycker att det är en spänande film helt klart värld att se.

Den kan vara en aning svår att förstå ibland, så jag skulle reckomendera att du ser den om du är

iallafall äldre än 8-9 år, men den innehåller inge våldsamma scener, eller sexualitet.

 

Bra ålder att se: +8-9

 

Jag ger filmen  av 5

 

 

//Asuka  

 

 

Av manga-life - 9 juli 2013 13:56

Ojousama wa oyomesama

 

 

 

 

 

lite random bilder från serien!! ♥.♥

vill du läsa tryck här: länk

Av manga-life - 8 juli 2013 10:49

Jaaaaaaaaa!!

Äntligen 2ne1;s comeback, de släppte sin nya låt i gårkväll, som heter Falling in love!

 



//Asuka  

Presentation

konichiwa~! ^.^

Jag är en mangagalen tjej på 14 år som gillar anime, K-pop och shojo-manga. Jag ritar väldigt mycket också. >-<

                    

 

16 besvarade frågor

Sök i bloggen

                              

 

Kategorier

Vad ska jag rita?

Vill du önska vad jag ska rita?

tryck här och skriv en kommentar

                    

Vad vill du se mer av?

Vad vill du se mer av?
 Vanliga blogginlägg (vardag)
 Manga rekomendationer
 Anime rekomendationer
 film tips (asiatiska filmer)
 Mina teckningar
 Guider
 "Kul att veta"
 Musikvideor
 kpop

Musik: K-pop

favobloggar! ♥

 

Bra ställe att läsa manga:

     
  

 

 

Arkiv

               

                        

 


Ovido - Quiz & Flashcards