manga-life

Alla inlägg under augusti 2013

Av manga-life - 8 augusti 2013 16:25

Hirro no Kakrea

 

   

 

Hirro no kakrea är en spänande romantisk, fantasy anime som jag tycker du ska testa att se. 


Kort om handlingen: Tamaki Kasuga, hon ska flytta till sin mormor, och så snart hon anländer möts hon av övernatuliga varelser och det visar sig att hon kan se dem för att hon har blod från en prinssesa, som för länge länge sedan spärrade in onda andrar i onikirimaou, ett område. Hon tillsammans med lite hjälp från hennes bekyddare måste beskydda onikirimaou, en forntida ande från bergsguden som prinsessan Takima seald för länge länge sedan.

 

Genre: Fantasy, romantik

 

Jag ger Hirro no kakrea:   av 5

 

 

 //Asuka   

 

Av manga-life - 3 augusti 2013 11:54

Denpa Kyoushi

 

 

 

Denpa Kyoushi, är en spänande humoritisk shojoen manga, full av roliga karaktärer och intresanta event.

 

Kort om handlingen: Kagami Junichirou är en genealisk forskare i vetenskap, i top nivå på dataspel och en otaku på hög nivå, galen i anime och dataspel. Han har ADW som menas att hand bara kan göra det HAN vill göra, vilket är att vara en otaku, men under vissa omständigheter blir Kamami en lärare, frågan är om detta kommer bli hans nya intresse?

 

Genre: Humor, romans, vetenskap, shojenen

 

Art: 8/10

 

Jag ger Denpa Kyoushi:  

 

Presentation

konichiwa~! ^.^

Jag är en mangagalen tjej på 14 år som gillar anime, K-pop och shojo-manga. Jag ritar väldigt mycket också. >-<

                    

 

16 besvarade frågor

Sök i bloggen

                              

 

Kategorier

Vad ska jag rita?

Vill du önska vad jag ska rita?

tryck här och skriv en kommentar

                    

Vad vill du se mer av?

Vad vill du se mer av?
 Vanliga blogginlägg (vardag)
 Manga rekomendationer
 Anime rekomendationer
 film tips (asiatiska filmer)
 Mina teckningar
 Guider
 "Kul att veta"
 Musikvideor
 kpop

Musik: K-pop

favobloggar! ♥

 

Bra ställe att läsa manga:

     
  

 

 

Arkiv

               

                        

 


Skapa flashcards