manga-life

Alla inlägg under september 2013

Av manga-life - 20 september 2013 17:17


Det har regnat hela veckan i min hemstad, är riktgit trött på regnet nu -.-
   Nästan så att jag börjar längta till din kalla vintern snar äta pepparkakor och fira jul :P

 

En litet bild jag gjorde för några veckor sedan:

copyright: manga-life.bloggplatsen

 

 


Av manga-life - 18 september 2013 19:01

Av manga-life - 13 september 2013 12:58

Jag har ända sedan jag var liten älskat Hayao Mizakis underbara filmer, idag tänkte jag visa mina top 5, och berätta lite kort varför jag gillar dem så mycket.

 

Top 5 - Hayao Mijazakis filmer

 

nr 1.Spirited away

Sprirted away, är en film som verkligen berör. Den är vacker, spännade och full av otroliga varelser. Otroligt vackert animerad och full av underbar musik.Den berör mig mycket känslomässigt också, kärlek och vänskap ger filmen ett helt eget liv. Filmen får mig alltid att le och gråta.

 


nr 2. Det levande slottet

Det levande slottet, är en film som innehåller humor, spänning och romantik, den ger mig glädje varje gång jag ser den. Älskar personligheterna hos alla karaktärer, och de fantastiska animimationerna.

 

nr 3. Laputa slottet i himmelen
Laputa slottet i himmlen är en film som får hjärtat att vilja sjunga, den är väldigt söt och men ändå så meningsfull. Musiken i den här filmen är en av de vackraste av alla Mijazakis filmer. Paputas landskap går inte ens att beskriva, det är så vackert.

 

nr 4.Prinssesan Mononoke

Prinssesan mononoke är en film som jag tycker är väldigt spänande, men det finns ändå ett starkt budskap över filmen den säger oss något om hur vi människor är. Även om filmen kretsar mest runt mäniskor finns det även varelser i filmen, demoner som göra hela filmen lite speciell mot de andra i min top 5, den liknar lite "Naüssea från vindarnas dal" som är enav Mijazakis lite äldre filmer.

 


nr 5. Min granne totoro
Min granne totoro är en film som väcker barndomsminnen, får en att minas tillbaka till när man var liten, det visar verkligen glädjen och motgångarna från ett barns liv. Och såklart vad vore inte hela filmen utan totoro, en av mina favoritvarelser från Mijazakis filmer, åh vad jag vill krama honom. ♥

 

 

 

//Asuka  

 

 

 

Av manga-life - 7 september 2013 18:39

Jag vill bara påminna att ni kan önska vad jag ska rita och lägga upp, det kan vara i stort sett vad som hells, jag kan inte grantera att jag kommer att lyckas särskillt bra men jag kommer iallafall ge det ett försök. Det är roligt med lite insperation, så kommentera och önska! >.<

 

 

 

//Asuka  

Av manga-life - 7 september 2013 18:23

Paprika

 

 

 

Paprika är en film som verkligen imponerade mig, hela filmen är som en enda stor konstig drömm, minst sakt väldigt förvirrande men otroligt spännande. Det kan vara svårt att hänga med eftersom filmen gör många tvärsvängar. 

 

Kort om handlingen: Den här filmen är igentligen ganska svårförklarad men själva grundstoryn skulle jag kunna förklara såhär; Filmen handlar om ett forsknings förtag som kommit på en ny uppfining, en drömavläsare, där vi kan se vad andra drömmer om, men plötsligt blir en av drömläsarna stulen och allt vänds i stort sett upp och ner.

 

Bra ålder att se: +14 (filmen kan vara svårförstådd, innehåller nakenhet)

 

Jag ger filmen:

 

//Asuka  

Av manga-life - 6 september 2013 15:07

Nu, efter en lång paus ska jag börja se Bleach igen, har redan plöjt två avsnitt idag.. ^w^

Ska försöka se de första hundra avsnitten innan det här årets slut. Vi får se hur bra det kommer att gå. Jag är fortfarande bara på avsnitt 36 så vi får se..

  

 

 

 


Av manga-life - 3 september 2013 19:52

Ska se på idol, som börjar om några minuter, brukar du följa idol? Jag tänkte på en sak för ett tag seda, det finns så många Amrekanska tv-shower och serier som kommit till Sverige, jag tycker att det skulle vara roligt om det kunde komma in lite asiatiska tv-shower till Sverige eller först och främst Europa. Skulle inte det vara roligt?

 

Har du någon favorit asiatisk tv-show eller tv serie som du skulle velat kom till Sverige?

- Kommentera!



//Asuka  




Presentation

konichiwa~! ^.^

Jag är en mangagalen tjej på 14 år som gillar anime, K-pop och shojo-manga. Jag ritar väldigt mycket också. >-<

                    

 

16 besvarade frågor

Sök i bloggen

                              

 

Kategorier

Vad ska jag rita?

Vill du önska vad jag ska rita?

tryck här och skriv en kommentar

                    

Vad vill du se mer av?

Vad vill du se mer av?
 Vanliga blogginlägg (vardag)
 Manga rekomendationer
 Anime rekomendationer
 film tips (asiatiska filmer)
 Mina teckningar
 Guider
 "Kul att veta"
 Musikvideor
 kpop

Musik: K-pop

favobloggar! ♥

 

Bra ställe att läsa manga:

     
  

 

 

Arkiv

               

                        

 


Skapa flashcards