manga-life

Alla inlägg under september 2013

Av manga-life - 3 september 2013 19:47

♥ GD, har släpps sin nya efterlängtade musikvideo!! ♥

 

 

jeeeey!!! >.<

 



//Asuka  

Av manga-life - 1 september 2013 19:42

Uppe på valmokullen

kokuriko-zaka kara

 


Filmen "uppe på valmokullen" är den nyaste av ghibi studios filmer, en film du bara måste se om du tycker om Hajao Mijazakis fantastiska verk.

 

Den handlar om en flicka som när hon var liten började signalera med flaggor till sin pappa som var sjöman i flottan, varje dag hissade hon sina flaggor i väntan på att han skulle återvända, även efter att hon viste om hans död fortsatte hon hissa flaggorna varje morgon. I skolan är det en pojke i tidnings klubben som skrivit ett medelande till henne hon träffar honom och de visar sig att de kanske var ämnade att träffas, tillsammans med resten av skolans elever kämpar de för att deras klubbhus inte ska rivas ner.

 

 

 

En jätteunderbar film, med bra handling vackert animerad, och såklart som i alla ghibi studios filmer väldgit fin musik! ♥

 

Jag ger "Uppe på valmokullen":  av 5

 

//Asuka  

Av manga-life - 1 september 2013 19:18

Lyckades göra klart min teckning som jag höll på med i förrgår, sparade skissen också om ni skulle vara sugna att de hur mina skisser ser ut.

 

 

 

 

  

Av manga-life - 1 september 2013 11:22

Ska börja tipsa om lite one-shot's mest shoujo men det kanske blir några shojonen också vi får se ;P För er som inte vet vad one-shot's är så ska jag förklara; En "one-shot" är en kort manga på bara en volym, det kan vara en extra bok, en litet mini story till en lång serie som t.e.x Naruto, eller så kan det vara en fristående kort story om en flicka som blir kär i en lärare, som ett annat udda exempel, men ungefär så.

 

 

Om du inte testat läsa manga förut kan en one-shot vara bra att börja med om du bara vill testa. Men det är såklart roligare att följa en lång serie och lära känna alla karaktärer, följa utvecklingen av relationer och se motgångar och framgångar.

 

 

Så här kommer en shoujo one-shot:

 

Gyu..tte shite li?

"Become my pillow"

 

 

 

Länk

 

//Asuka  

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

konichiwa~! ^.^

Jag är en mangagalen tjej på 14 år som gillar anime, K-pop och shojo-manga. Jag ritar väldigt mycket också. >-<

                    

 

16 besvarade frågor

Sök i bloggen

                              

 

Kategorier

Vad ska jag rita?

Vill du önska vad jag ska rita?

tryck här och skriv en kommentar

                    

Vad vill du se mer av?

Vad vill du se mer av?
 Vanliga blogginlägg (vardag)
 Manga rekomendationer
 Anime rekomendationer
 film tips (asiatiska filmer)
 Mina teckningar
 Guider
 "Kul att veta"
 Musikvideor
 kpop

Musik: K-pop

favobloggar! ♥

 

Bra ställe att läsa manga:

     
  

 

 

Arkiv

               

                        

 


Skapa flashcards